zondag 2 februari 2014

Blijmakertjes #37

Februari, en ik zit me te bedenken hoe lang het is geleden dat, of misschien wel zelfs, óf ik het ooit zo zacht heb meegemaakt buiten.
Volgens de kalender is het winter. Het voelt alleen niet als winter, zelfs niet met een graadje vorst in de nacht, zoals van de week. En hoe ik ook eigenlijk geen echt wintermens ben, lijk ik het toch een soort van te missen. En dat terwijl ook ik, net als velen met mij, niet al te vrolijk wordt van de drab en de bagger waar je je doorheen moet ploeteren de volgende dag, omdat het hier toch nooit lang genoeg en hard genoeg vriest...
Is dat raar, of is dat vreemd, dat ik het dat toch een beetje mis, of zo?


Zo kun je natuurlijk ook 'iets missen als kiespijn...'. Soms heb je dat, ik althans wel, zoals deze week. Deze week had ik letterlijk kunnen 'missen als kiespijn'. 
Gelukkig zijn er dan natuurlijk ook in zo'n 'kiespijn-week' nog genoeg #blijmakertjes, zoals op bezoek kunnen bij een collega in het ziekenhuis en zien dat hij, hoe langzaam ook, aan de beterende hand is, een baas die snapt dat je heel af en toe de week even wat inkort, gelukkig nog meer goede berichten vanuit diverse kringen, tot aan het zien van de lente in de voortuin, bijpraten met diegenen die je al een tijdje niet gezien en/of gesproken hebt, en doordat ik mijn tijd net even anders kon indelen, een gezellig weekend *klik hier* in het teken van voortreffelijke gerechten, met liefde bereid :-) en veel gezelligheid, met als afsluiter zo richting 'bonuszoon' en schoonouders én de zon schijnt.... wat wil je nog meer.

Nou misschien dan nog een heel mooi liedje en op naar weer een nieuwe week, waarin ik ook gewoon weer op zoek ga naar al het mooie, zodat ik het volgende week weer kan benoemen :-), gewoon omdat het kan!









6 opmerkingen:

klaproos zei

Het is fantastisch buiten hé.
heerlijk genieten
sneeuwklokjs ik zal eens gaan zien of ze er al zijn:-)

merel zei

vorig jaar was het nu ijzig koud, ik weet het nog heel goed. Nu is het bijna lente

Marjolijn. zei

Nee, ik mis de winter helemaal niet...!

Hé jammer meis dat je een week had die je kan missen als kiespijn.
Hopelijk komende week weer helemaal top..!!

Helena zei

Vandaag weer een heleboel klokjes gezien Klapper :-)
Van mij mag de lente doorzetten Merel
Nieuwe ronde nieuwe kansen Marjolijn :-)

Wanda zei

Hier nog iemand die heel blij wordt van het feit dat het niet echt winter lijkt te worden, hoewel we hier in het noorden natuurlijk wel de nodige sneeuw hebben gehad maar dat is gelukkig allemaal alweer weg... Kom maar op met die lente!

Helena zei

En zo waar, ook vandaag weer de zon Wanda :-) Heerlijk!