vrijdag 19 juli 2024

 

Zomaar een bankje in the middle of bijna niets. Met mijn ogen open, zie ik de plek weer voor me. Achter het bankje zo’n boerderij waar ik ons eergisteren zie wonen. Voor, een weiland met rode klaprozen, witte margrietjes en blauwe korenbloemen; mijn favoriete combi. We kwamen het tegen in onze vakantieweek, het lijkt alweer zo lang geleden.

En, begrijp me goed hè, ik doe het helemaal zelf. Niemand anders is schuldig, als er al over schuld te praten valt, op het moment dat mijn leven in een sneltreinvaart schiet, een TGV was er trouwens niets bij deze week. Gelukkig zat ik dus zelf achter de pedalen en voordat mijn wagon dreigde te ontsporen, trapte ik behendig en goed overdacht op de rem. Zo 'n remweg waarvan je denkt, wauw, dat ging fijn. Trots op mezelf en op de rest van mijn medereizigers. Heerlijk, zo’n groepje mensen dat niet schroomt liefdevol hun mond open te doen, ik houd ervan. Want tja, soms lijkt iets te mooi om waar te zijn. En zei je moeder niet altijd dat het dan ook zo is Heleen? In ieder geval gaf ook zij altijd het advies goed op te letten en ogen en oren goed open te houden!

Bijna weekend, en volgend week mag best iets rustiger. Dus schoon ik mijn navigatiesysteem, vertraag en check uit, om mijn reis te vervolgen met het volste vertrouwen dat ik daar kom -of misschien al wel ben- waar ik moet zijn, in ieder geval op dit moment.

5 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Mooie reis meis en geniet van een fijn weekend...!!

Anoniem zei

Dat was het zeker Marjolijn :-) en jij ook een goed weekend

Gwennie zei

Ik merk dat die hoge snelheidstrein tegenwoordig ook tijdens ‘normaal rustigere perioden (zomervakantie!)’ gewoon maar doordendert… ik word er eigenlijk wel een beetje moedeloos van. Want dat betekent dat niemand eigenlijk even adem kan halen tijdens het werk. Het is óf rennen, óf stilstaan… 😕

Helena zei

Tja, en we blijven er zelf aan meedoen hè Gwennie... tijd voor een (ander) plan :-)

Hilly Nicolay zei

"Gun jezelf rust uit rust komt de kracht" Hoe waar is dat Helena.
Het eerste gedeelte van je tekst lijkt een gedichtje.
Zal ik het eens proberen er een gedichtje van te maken?

Groetjes,
Hilly