maandag 4 februari 2013

4 februari 2013


In de dagen voorafgaand aan Wereldkankerdag - maandag 4 februari 2013 - delen vrijwilligers door heel Nederland Wereldkankerdag-rozen uit aan voorbijgangers. 

De Wereldkankerdag-roos symboliseert liefde, kracht, erkenning en respect, en is bedoeld om mensen die met kanker geconfronteerd zijn een hart onder de riem te steken. 
Mensen die zelf ziek zijn of zijn geweest of die verdriet hebben om een overleden dierbare. 

De roos kan ook worden gegeven als teken van dank en respect voor mensen die zorgen voor een familielid, vriend of kennis met kanker.



  • Deze roos is voor jou, omdat je er was toen ik je nodig had
  • Deze roos is voor jou, want ik weet hoeveel verdriet je hebt
  • Deze roos is voor jou, omdat je altijd klaarstaat voor je moeder
  • Deze roos is voor jou, om te vieren dat de uitslag goed was
  • Deze roos is voor jou, omdat ik zo blij ben dat je weer beter bent
  • Deze roos is voor u, omdat ik me geen betere arts had kunnen wensen
  • Deze roos is voor jullie, als dank voor al het medeleven en de lieve kaartjes
  • Deze roos is voor jou, omdat je de tijdens de chemo altijd zo'n lief voor mijn zus was
  • Deze roos is voor jou, .........
 het maakt niet uit wat je op het kaartje schrijft. 
Volg vooral je hart en vertel simpelweg 
waarom de persoon aan wie je de roos geeft belangrijk voor je is.


Kanker heb je samen
Een op de drie Nederlanders krijgt in de loop van zijn of haar leven kanker. De confrontatie met een levensbedreigende ziekte maakt veel emoties los en roept veel vragen op. Of je nu zelf ziek bent, meeleeft met iemand in je omgeving of een dierbare aan kanker hebt verloren: je staat er niet alleen voor. Kanker heb je samen.



5 opmerkingen:

Gwennie zei

Een van beste vriendinnen worstelt op dit moment met een heftige borstkanker... Je voelt je als toehoorder zo ontzettend machteloos! Als vriendinnen kunnen we alleen maar om haar heen staan. Haar steunen, haar helpen, haar opbeuren, haar laten praten, huilen en lachen! Vooral dat laatste is erg belangrijk heb ik gemerkt...
Tja...

merel zei

ik heb vorig jaar mijn broer verloren dus ik weet ook wat het is. Iedereen kent ergens wel iemand van ver of dichtbij .... mooi dat hier ook eens aandacht aan gegeven wordt ...

Marjolijn. zei

Ik hoop dat er heel veel rozen uit zijn gedeeld vandaag.
Gelukkig kan het op alle dagen.

veerle zei

Een mooi initiatief.
En ik weet iemand die ik een roos wil geven voor haar moed.

♥Inge♥ zei

Geweldig mooi initiatief....tja ook ik heb veel te maken gehad met deze vreselijke ziekte!!