zondag 7 augustus 2022

Een zonnig zondagochtend

Waar gaat (moet) het heen? Met de
ze wereld, met ons mensen? Het schiet de laatste tijd regelmatig door mijn hoofd. Bijna iedere ochtend als ik de krant open sla, digitaal, dat dan wel, schreeuwt een verhaal me tegemoet over ‘iets of anders’ met dodelijke afloop. Vaak niet eens heel ver bij me vandaan. Om nog maar te zwijgen over wat er wordt geschreven over hetgeen er gebeurt over onze landsgrenzen heen. Verdrietig, dat maakt het me. Terwijl ik me terdege besef dat ik er niets aan verander. 

Ik heb echter wel een keuze. Wat laat ik wel of niet binnenkomen? En dus besluit ik op deze toch bijzondere zondagochtend onze weekendkranten, van papier, dat dan weer wel, te laten voor wat ze zijn. Maak een koffie, sluip naar buiten en laat de ochtendstilte en mijn herinneringen binnenkomen. 

Hier zit een dankbaar mens, in alle vrijheid... op zomaar een zonnige zondag.

6 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Pluk de dag meis, en volg je hart.

Helena zei

En zo is het Marjolijn xx

Anoniem zei

❤️

Anoniem zei

Prachtig Helena

Helena zei

Dank jullie wel 'Anoniems' ❤️

Hilly Nicolay zei

Tevreden met wat je hebt Helena, hoe mooi is dat.
Blijf genieten!

Groetjes,
Hilly