zaterdag 7 september 2013

Soms heb ik dat...


Soms heb ik dat gewoon. Wakker worden met een liedje. Zo'n liedje dat je dan ook niet meer kwijt lijkt te raken, dat je er ook iets mee moet, of zo...(en dat doe ik dan ook maar :-)).

Want laten we eerlijk zijn; het is toch weer echt zo'n originele mooie ochtend :-).

Hier althans wel...

Vroeg wakker (met een liedje in mijn hoofd dus), denkend aan wat ik allemaal nog moet doen, vandaag en morgen, en de dagen daarna. Ik zou dan ook maar zo in de stress kunnen schieten nu. Zou zo maar kunnen haha, alleen ik doe het niet hoor. Daar is het simpelweg een veel te relaxte ochtend voor. De tuindeur staat open, miss M. ligt heerlijk op haar 'troon' voor het raam, de geur en smaak van verse koffie, vogels buiten, optrekkende mist; het beloofd gewoon weer een mooie dag te worden, dus wat zal ik me druk maken. Ik doe het gewoon niet!

Nog een week werken en dan is het dan toch echt eindelijk vakantie. Nog een weekje 'van alles en nog wat'. Al merk ik dat ik vooral niet al te lang stil moet staan bij dat 'van alles' geloof ik. En ook dát doe ik dus ook niet. Zeker vandaag niet, zelfs niet als ik in mijn mailbox een reminder van mijn 'schrijfcoach' vindt met de mededeling dat ik toch al vier weken geen opdracht heb ingeleverd. Tja, kwestie van 'lastige opdracht én geen inspiratie' (of ook wel heel gewoon een hoofd te vol met andere zaken). Eén van de tekenen dat de vakantie op tijd komt, zal ik maar zeggen. Hetzelfde als het feit dat ik me deze week een 'zo maar' verslaap (en dat doet ze anders echt nooit...).

Ach ja, je kan er zo af en toe 'last' van hebben. En dus maak ik me vandaag geen zorgen om: 'wat eten we vandaag en de boodschappen' want 'lease'puber is er en die heeft de kookbeurt met zijn vader (en een nieuwe Jamie-Oliver-schort...). Ook denk ik dus niet aan dat verhaal dat ik toch nog wel voor de vakantie wil inleveren, of wat er nog moet worden gewassen en gestreken (en wat er zo al nog meer zich in mijn hoofd rondspookt).

Ik geniet, heel simpel, van een mooie, beetje mistige, nog rustige zaterdagochtend. Neem nog een kop koffie en lees de krant...


en zeg dan ook gewoon: heb een mooie zaterdag(morgen)
en geniet mee!


 

4 opmerkingen:

merel zei

de laatste tijd zit ik met het liedje formidable in mijn hoofd, echt iets dat blijft hangen. Ik weet niet of het bij jullie in Nederland gekend is.

Marjolijn. zei

Gelijk heb je gewoon lekker genieten van het weekend.
Maandag is het nog tijd genoeg voor van alles wat.
En dan komt de week ook wel aan zijn eind.
Succes met de laatste loodjes.

klaproos zei

heerlijk zo wakker worden met liedjes in je hoofd:-)


dat maakt je een tevreden mens:-)

xxx

Helena zei

Die ken ik niet Merel, zal hem zo eens opzoeken :-)
Dank je wel Marjolijn, gaat lukken!
Zeker weten Klapper:-)