zondag 23 december 2012

Feestdagen update


Eerste Kerstdag
Een heerlijk dagje gisteren! 
Genoten van de rust, het even niets 'hoeven', een geweldige visschotel (waar uiteraard ook Miss M. van heeft mee mogen genieten) en gewoon het bij elkaar zijn, even tijd voor jezelf en voor elkaar.

Tweede Kerstdag
En dan is er zo'n moment dat ik me realiseer dat de uren en minuten wegtikken richting het nieuwe jaar.
Geen enkel moment keert ooit nog terug. Nooit wordt het weer als een half jaar geleden, eergisteren, zojuist. Alles gaat voorbij. Alles is tijdelijk... soms het gevoel dat het leven gewoon te snel voorbij gaat. Of word ik nu iets te ... :-)

Nee hoor, maar ik las het heel toevallig vanochtend ergens (bron SoChicken) en dacht, tja, daar zit best wel wat in.

Tijd... misschien wel het meest waardevolle wat we hebben. Maar misschien ook wel het meest waardevolle wat we steeds weer verspillen? We laten onze tijd afpakken, we spenderen het aan dingen die we niet waardevol vinden, beschouwen het als vanzelfsprekend en doen alsof we een onbeperkte voorraad hebben.... terwijl we allemaal heel goed weten dat dit niet zo is.

Weg is weg. De seconden die ik heb gespendeerd aan het tikken van bovenstaande alinea, krijg ik nooit meer terug; ze zijn gespendeerd.
De vraag is dus, heb ik (heb je) deze tijd waardevol gespendeerd? 

Gelukkig bepalen we zelf wat we waardevol vinden en realiseer ik me misschien wel als geen ander dat niets vanzelfsprekend is.

Waardevolle tijd, tijd die je maar 1 keer kunt spenderen. 
Vergeet vooral niet hoe waardevol ieder moment is. Vergeet niet hoe waardevol sommige mensen in je leven zijn... tijdens deze dagen, iedere dag en ieder moment van je leven.

Maak er weer een mooie dag van
en geniet ervan!








En dan is het ineens Kerstmis, regent het pijpenstelen en zet je de verwarming een graadje hoger...maar dat komt dan misschien wel weer door het vroege tijdstip....

De koffie smaakt in ieder geval prima en niets staat ons in de weg om er weer een hele mooie dag van te maken.

Geniet ervan lieve mensen, en
Have yourself a merry little Christmas








10 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Voor jou ook veel goede wensen en alle goeds voor het nieuwe jaar.

Margaretha zei

Prachtige wens!

Voor jou wens ik gezegende kerstdagen.
Tevens wens ik je een gelukkig, gezond en prachtig 2013 waarin al je wensen uit mogen komen!

Agnès zei

Helena,

Ik kom je heel fijne dagen toewensen en je bedanken voor je leuke commentaar dit afgelopen jaar.

Agnès

Unknown zei

fijne dagen gewenst voor jullie knuffel

Helena zei

Dank jullie wel, en ook jullie allemaal wens ik alle goeds en hele mooie dagen toe :-)

Gwennie zei

Dikke kerstknuffel van mij, voor jou! Xx

Wanda zei

Hele wijze woorden! Ik moet toegeven dat ik sommige dingen ook voor vanzelfsprekend aanneem en dat ik me soms enorm aan bepaalde dingen kan ergeren maar het is net wat je zegt, tijd en ook mensen zijn wel dierbaar en daar zou je vaker eens bewust bij stil moeten staan...

veerle zei

Tijd, ik was er ook mee bezig in deze periode. Zo waar wat je schrijft. Daarom wens ik je veel kwali-tijd.

merel zei

ik hoop dat je een heel warme kerst had ....

Helena zei

Dank je wel Wondel, en natuurlijk retour :-) xx
Ik ook hoor Wanda, zijn we mens voor en niets is ons vreemd :-)
Dank je wel Veerle, mooi!
Zeker weten Merel en ik hoop die van jou ook.