zondag 7 juli 2013

Blijmakertjes #7


Dacht ik gisterenavond slim te zijn en alvast een verhaaltje te schrijven, lekker buiten zittend onder de parasol. Over hoe lekker het is; eindelijk zomer, eindelijk buiten zijn, eten, drinken, m.a.w.: eindelijk buiten kunnen leven!
Maar ook over hoe een soms te gekke week het weer was, met soms ook van die leuke, spontane 'cadeautjes'. Maar uiteraard echt niet alleen maar met leuke, gezellige, mooie, fijne en ontspannende zaken... ook hier gaat er nog wel eens iets 'mis' of werken er zaken mensen tegen, waardoor je net weer even moet schakelen en je blik een andere kant op moet sturen (het gewone leven dus). Druk ik spontaan op een knop (vraag me niet meer welke), en ben ik alles kwijt...

Helaas dus, want ik ga het niet nog een keer doen (besloot ik ter plekke). De avond was te relaxt om me er druk over te maken en ach, er bleven tenslotte nog genoeg 'blijmakertjes' over voor de zondag.

Dusz....

Iedere zondag blik ik even terug naar hoogtepunten van de afgelopen week.
Goed om even stil staan bij de fijne dingen in het leven!
Lees hier mijn eerdere blijmakertjes



  • dat je ook serieuze kandidaten aantreft tussen 489 sollicitatiebrieven
  • een workshop Webschrijven organiseren, die goed in de smaak viel bij iedereen
  • fietstochtje van 22 km. op een doordeweekse dinsdagavond
  • verse tuinbonen (dubbel gedopt)
  • vrije dag invullen zoals je zelf wilt
  • 'bonuszoon' die 'op z'n sloffen' (van inmiddels maat 46) over is naar havo 4
  • in een uurtje van werk naar huis fietsen (20,2 km)
  • ineens weten waar ik mijn opleidingsbudget aan ga besteden
  • zomerse salade met rucola, zalm, tonijn, ui en gegrilde courgette ,bij gebrek aan groene asperges
  • wijntje na het sporten
  • vroeg naar bed (en vroeg weer wakker, zoals altijd)
  • harinkje happen bij de visboer (en verse vis mee)
  • een gezellige kaasboer die spontaan nog wat tips geeft waar je lekker (en betaalbaar) kunt eten in de buurt
  • genieten van de zon en het buiten zijn
  • buiten eten (bbq met o.a. sardines, scampi's....), gewoon omdat het kan
  • mijn 'meneer' die ineens 'gilt' dat hij de eerste 2 tomaten ziet (zie bewijs)
  • nog wat plantjes voor in de border
  • je eerste fruitboom scoren en dit keer niet een appel, druif, kiwi of kers, maar een originele Gieser wildemans-perenboompje (de druif hangt overigens bij tussen ons en de buren :-))
  • en ook het kruidenbakje is inmiddels gevuld met o.a. basilicum, tijm, stevia, veldsla en rucola
  • telefoontje van een goede vriend dat het goed is gegaan in het ziekenhuis
  • citronellakaarsjes op tafel, Spaans muziekje op de achtergrond, mijn lief die de schuurmuur van een 2e laag mahonie beits voorziet, de (stoof)perenboom op haar plek zet, het rondje 'planten water geven' nog even voor zijn rekening neemt én nog even omloopt om Miss Mies te halen die ineens op een onbewaakt ogenblik onder de schutting glipt en in het steegje  oog in oog staat met onze 'dakhaas'(maar daarover later meer)...
  • afsluitend nog een koel glas rosé drinken en samen het er over eens zijn dat we het toch wel érg goed hebben.....


7 opmerkingen:

klaproos zei

als je dat tegen jezelf kunt zeggen, : -) wat hebben we het toch goed, dan kan de wereld omvallen maar jullie hebben het goed:-)

xxx

Marjolijn. zei

Het leven is goed, en zeker als je het zelf kunt maken.
Mooie blijmakertjes meis, ga zo door, de zomer blijft nog even...!!

merel zei

mijn blijmakertje begint vandaag .... zoonlief die weer voor heel even bij ons is

Helena zei

Dat zou idd kunnen Dien :-)
En ook dat is weer een blijmaker Marjolijn, zo simpel is het!
Super Merel; geniet ervan!

Wanda zei

Mooi om elke week zo even bij de mooie momenten stil te staan! En ja, eindelijk zomer... dat is natuurlijk direct een stuk meer genieten!

Gwennie zei

Oef, dat is even flink balen! Gelukkig kan ik van deze lijst ook genieten!!

Helena zei

Zeker weten Wanda :-)
Gelukkig Wondel :-)