zaterdag 1 december 2012

December


Eigenlijk vieren we het nooit 'echt'.
We trekken geen lootjes en gaan onze hersenen zeker niet pijnigen op gedichtjes die toch nooit lijken te lukken, om over surprises nog maar te zwijgen.

En toch, al vieren we het nooit 'echt', kon ik het ook dit jaar niet laten.

De strik om het laatste gedichtje zit vast en met een glimlach stop ik 3 rolletjes papier in 'de zak van Sinterklaas'...(3 stuks inderdaad, want natuurlijk heb ik ook voor mezelf 'gezorgd' en moet ik altijd lachen om de enigszins verbaasde blik van mijn 'lease'puber als hij toch nog even een fractie van een seconde lijkt te twijfelen als hij zich afvraagt hoe ik dan ook aan een gedichtje kom :-)).

Bijna 15, net zo lang als zijn vader en inmiddels zelfs een grotere schoenmaat, maar ach wat was die glimlach weer leuk toen hij vanochtend in z'n pyjama naar beneden kwam. "Goh Heleen, schijnbaar moet ik vanavond in mijn schoen kijken, daar weet jij natuurlijk weer meer van..." (ik schrijf altijd 'iets' op het krijtbord in zijn kamer voordat hij komt, en dit keer dus in dichtvorm ..).

Natuurlijk weet ik 'van niets' en het leuke is, mijn 'meneer' denkt dat ie weet, maar ook die wordt vanavond verrast. 

Tja.... hadden ze het er een paar weken geleden aan de ontbijttafel maar niet uitgebreid moeten hebben, over 'wanneer je het voor het eerst moet gaan doen, en hoe je dat dan doet' ... en zo. En daar kun je me toch leuke gedichten bij maken joh! Wie weet, morgen dus misschien wel een heel dierbaar vader-zoon-moment voor beiden :-).

Sinterklaas, 1 van de leuke gebeurtenissen van december, en dan maakt het toch niet uit hoe oud je bent!

En zo rollen we als vanzelf in de laatste maand van het jaar en gaan we richting weer een heel nieuw jaar voor ons.

En weet je, ik ga het deze maand gewoon eens wel doen, voor de verandering; dankbaar terugkijken op alles, waarom niet!


10 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Leuke sinterklaas meis.
Maak er maar een gezellig feestje van, ook van de rest van de maand.
Veel plezier..!!

Agnès zei

Leuk je bezoekje terug... en ja Sinterklaas.. altijd zeggen we dat we er niks aan doen.. maar uiteindelijk komen er toch weer gedichten en iets leuks... en dat houden we er ook maar in...

Veel plezier...Agnès

Roelien zei

Zò met je eens..waarom niet?
Enjoy, geniet van deze maand en van alles wat je lief is!

klaproos zei

terugkijken op mooie dingen ja waarom ook niet:-)
hier staat een zak met kadootjes voor deze en gene die mij lief zijn,
het wordt nog druk bezorgen op pakjesavond.

xxx

marion zei

Geniet lekker samen van de sinterklaas en elkaar maar vooral voor de liefde voor elkaar meis.. fijne zondag. .

Margaretha zei

Zo leuk he, om ze te verrassen!! Ik doe het ook, maar dan op kerstavond. Niemand weet dan ook maar iets hier.
Dank je voor het leuke berichtje. Jij hebt hier ook een leuke blog! Vandaar dat ik je ga volgen.

veerle zei

Bijna had je mijn idee over Nederlanders voor eens voor altijd veranderd, want ik dacht dat echt ALLE Nederlanders dat deden, Sinterklaas vieren met die versjes enzo,(wij in België kennen dat niet) maar oef... je doet het ook, mijn beeld over Nederlanders is veilig gesteld.

Helena zei

Hoop dat jij een gezellig weekend hebt gehad Marjolijn.
Het blijft leuk Agnès!
Ga ik zeker doen Roelien, volgens mij jij ook :-)
Hopelijk niet te druk geweest Klapper en ook kunnen genieten!
Jij een goede week gewenst Marion!
Verrassingen blijven leuk Margaretha :-)
Blij dat ik dat heb kunnen bewerkstelligen Veerle haha.

merel zei

bij jullie in Nederland wordt Sinterklaas meer gevierd als hier bij ons. Een de kinderen wie het is alles zo veel minder.
een naam trekken, gedichtjes dat zit er hier niet in

Anoniem zei

Wij doen normaal ook nooit aan Sinterklaas maar mams kan het inderdaad nooit laten om ons met iets te verrassen, dus vanavond lagen er toch 2 pakketjes op ons te wachten...