zondag 23 december 2012

Dankbaar III


Integendeel zelf! 

Buiten regent het pijpenstelen, letterlijk bedoel ik dan. De planten in de potten zwoegen om overeind te blijven staan, terwijl ze van links naar rechts worden gesmeten door hier en daar een strakke windvlaag.

Maar dat is buiten (gelukkig).

En ik hoef het niet uit te leggen, want wie heeft ze niet, slechte dagen. Maar dat betekent nog niet dat het leven is; integendeel zelfs!


Weekend; het 1-naar-laatste weekend van dit jaar, het laatste weekend voor Kerstmis.... en wat een zelf opgezochte 'hel' gisteren.

Natuurlijk waren ook wij vroeg opgestaan, gelijk onder de douche gesprongen, (dieetproof , maar daarover later meer-) ontbijtje naar binnen gewerkt, boodschappenlijstje gemaakt, 3x gecheckt, zucht van verlichting geslaakt, want we hadden niet zoveel nodig..... met als conclusie dat ik het echt NOOIT meer doe; de stad in de zaterdag voor Kerst :-).

Maar ik klaag niet hoor, want alles is weer gelukt, met hier en daar een lieflijke ‘snauw en een grauw’, liggen er weer mooie pakketjes onder de kerstboom en staat er weer een mooi kerststukje op haar (klikbaar) graf.

Mij hoor je dus echt niet klagen. 
Ook niet als ik terugkijk naar juli, augustus en september. (klikbaar)

Inmiddels misschien enigszins uitgeput, maar volop genietend van het nieuwe huis. Een tuin die ons ieder moment weer verraste; met recht een paradijsje voor mens en dier.... voor ons echter net iets te veel en te wild (maar daarover later meer, dus nog maar even een fotootje :-).

Ook deze maanden, voorbij gevlogen, het gevoel alsof er geen zomer is geweest, gingen niet zonder slag of stoot voorbij.
Gelukkig overheerst het goeds en het moois, met in augustus uiteraard altijd die ene speciale dag; in mijn hoofd leven gegrift, om blijkbaar nooit meer te verdwijnen. Het leven daarna nooit meer vanzelfsprekend, maar niet minder mooi... misschien juist wel zelfs mooier.

En als ik terugkijk, kom ik eigenlijk altijd weer uit op 1 ding. 
Hoop; de onzekere verwachting dat een bepaalde gewenste gebeurtenis zal plaatsvinden... en daarin blijven geloven!

Eigenlijk kan toch niemand zonder 
'Hoop'

Het heeft mij in ieder geval gebracht tot waar ik nu ben, samen met nog heel veel andere mooie dingen die het leven waard maken om dankbaar geleefd te worden.










6 opmerkingen:

Wanda zei

Hier regent het ook al 2 dagen pijpenstelen met zelfs ijzel op vrijdag maar verder zijn we hier gelukkig ook klaar voor de kerstdagen. Gisteren ook alles in huis gehaald en inderdaad, wat een drukte... het lijkt wel of iedereen gek wordt rondom dit soort dagen...
2012 was voor jullie wel een bewogen jaartje maar gelukkig waren er ook nog genoeg momenten waar je dankbaar op terug kunt kijken!
Alvast hele fijne feestdagen!

Helena zei

Wederom een bewogen maar mooi jaar Wanda :-) en ik wens ook jou hele fijne dagen toe!

Marjolijn. zei

Het weer is bar slecht buiten, maar zolang je geluksmomenten kunt plukken en mensen ontmoet die zonnetjes aan kunnen steken is het lang niet verkeerd.
Dan kun je de lastige dagen wel overwinnen.
Je hebt een mooie terugblik gegeven meis.

Fijne feestdagen en vooral alle goeds voor het nieuwe jaar.

Margaretha zei

En verhip, het was hier een paar uurtjes droog!!
Wij hebben dus een wandeling gemaakt.
De dagen gaan nu weer lengen, dus het gaat de goede kant weer op!
Alvast fijne feestdagen gewend.

Unknown zei

En wederom mooi verwoord.
Ik heb bewust geen terugblik, maar kijk liever uit naar het nieuwe jaar met nieuwe kansen op een gezonder jaar.
Hoop.. ja ik hoop ook.
Lieve groet en fijne dagen gewenst
Marion
http://ikwandeldoorhetleven.blogspot.nl/
x

Helena zei

Die blijven we plukken Marjolijn, zoals je weet :-)
Ook wij zijn even naar buiten geweest, maar dit keer op de fiets Margaretha; heerlijk!
Altijd vooruitkijken, maar af en toe even omkijken, stilstaan en genieten mag :-).