zondag 16 januari 2022

Klein


Iets kleins voor de één, iets groots voor de ander. Simpelweg omdat alles niet altijd zo simpel is als het lijkt. Net als het schrijven van een verhaaltje, met maar 150 woorden….

Zo liep ik vanochtend weer eens een rondje. Iets later én ‘aan de andere kant’. Ze verraste me dan ook compleet door haar zwaaiende: ‘Hé wat leuk én lang geleden. Kom je zo wel tegen, kletsen we bij oké?’

Bij de kano’s ons ‘tegenkom- en draaipunt’. En al bij-kletsend liep ze mee naar daar waar ik vandaan kwam.

Ik werd blij van haar verhaal. Ze was hersteld. EMDR had haar meer dan goed gedaan. Had alles zelf betaald, maar had haar vakantiegeld er graag voor over gehad, zei ze lachend. Was dankbaar, genoot weer. En dan vooral van de waardering die ze nu iedere dag krijgt, zo maar, ongevraagd én oprecht; inmiddels werkt ze met mensen met dementie...


5 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Gelukkig maar dat het nu goed gaat...!
En fijn dit iets groter lettertje...!!

Helena zei

Geheel toevallig Marjolijn maar ik ga er rekening mee houden :-)

Patty zei

Zo waar... plus dan ook te bedenken, dat zoveel niet de kans krijgen om geboren te worden op deze mooie wereld. Fijne nieuwe week, lief mens. XxX

Helena zei

Jij ook Patty xxx

Hilly Nicolay zei

Zo waar, wakker worden, er nog mogen zijn.

Groeten.