zondag 13 april 2014

Blijmaker#47




#Blijmakers (zie hier alle voorgaande) , 'omdat ik nu eenmaal liever het mooie zoek,
dan het negatieve benoem, omdat dát vaak juist zo makkelijk is...'
 

Nog even blijven liggen op zondagochtend, en dit keer zónder die bladblazer van één de buren. Al het ontluikende lentegroen in de voor en achtertuin, wel of niet zelf gepoot...


Zo maar wat kleins waar ik blij van word en werd deze week :-).

Thuiskomen na een pittige dag werk en dan ineens allemaal #'wilde tulpen' ontdekken in de voortuin. En misschien stonden ze er vorig jaar ook wel. Dat zou maar zo kunnen. Ik weet het echt niet meer. Ik was me er blijkbaar toen niet van bewust. Nu des te meer... wat dan overigens weer echt niets te maken heeft met de cursus 'mindfulness' die we met een aantal collega's gestart zijn... en intussen ook weer gestopt zijn.

Tja, soms constateer je gewoon al na één keer dat iets ook niet bij je kan passen. Je probeert het nog een keer, uiteraard, want zo ben je tenslotte ook opgevoed: 'niet zo maar opgeven, als je ergens aan begint, maak je het ook af, wat als je het zelf had moeten betalen, was je dan ook gestopt, of...?'
Nou g
eloof me mensen. Waarschijnlijk was ik dan in de eerste les al opgestaan om 'het er even over te hebben...' :-). Alle mogelijke scenario's zijn dan ook langs geweest, omgedraaid en uitgeknepen. Uiteindelijk, na me afgelopen maandag zodanig niet op mijn plek gevoeld te hebben, ben ik afgehaakt. Uiteraard mét onderbouwde uitleg... iets wat ik bijv. in de training erg miste, maar meer dan dát zeg ik er ook niet over haha.
Afijn, die beslissing om te stoppen was dan wel weer een originele #blijmaker. Dat dan weer wel.

Nieuwe ruimte scheppen, schept natuurlijk ook weer nieuwe mogelijkheden. En laat ik ook dáár nou vrolijk van worden :-).

Nu was dat deze week ook wel enigszins een beetje nodig, geloof ik... een beetje ruimte. Vooral toen ik mezelf hoorde zeggen dat ik het voor mijn gevoel echt even niet op de rit had en kreeg....
Doet me overigens denken aan de uitspraak: 'als je jezelf voorbij rent, vergeet dan niet te zwaaien...' of iets zoiets :-).

Ach, gelukkig komt ook dát uiteindelijk goed (ook zonder mindfulness :-)) en waren/zijn er weer genoeg #blijmakers op mijn pad te vinden, zoals:

#een zondagmiddag met muziek van mijn 'bonuszoon', meespelend op de piano met 'Van Halen, Supertramp'... intussen bijna een week 16, genietend van zijn ontdekkingstocht als 16-jarige ... to the fullest :-); geweldig om te zien en mee te maken... *zucht* (en nee haha, ik verlang niet terug naar 'die goede oude tijd', al heb ik van die 'tocht' en mijn 'vleugels-uitslaan-moment' wel heel erg genoten en hoop ik dat hij dat net zo, of misschien nog wel veel meer doet :-)...


verder konden we gisteren
#een tante blij maken met het aansluiten van nog wat apparatuur in haar nieuwe huisje, waar ze -na ruim 50 jaar in hetzelfde huis te hebben gewoond- gewoon nog 'even tijd nodig heeft om te wennen'...

hoorden we, ondanks dat er nog genoeg hobbels te nemen zijn, 
#een goede uitslag voor een lieve oom; 'in ieder geval op dat gebied weer even rust' zoals hij zelf zei... 

hebben mijn collega's en ik 
#een van onze lieve vrijwilligers door zien groeien naar hopelijk binnenkort een betaalde baan en zijn we super trots op haar!

ontdekte ik deze week een
#nieuwe sportschool, beviel de proefles uitstekend en hebben we het ook nog eens gezellig met een stel 'oude' sportmaatjes... wat dat betreft maken ze hun slogan waar: Friendship, Feelgood and Fun...

dan is er ook nog
#de wetenschap dat er volgende week weer de lekkerste asperges te krijgen zijn bij ons favoriete 'boertje'...en dat we ze dus ook eten zeg maar :-)

is mijn
#haar weer voorzien van een kleurtje en tevens de coupe *klik* iets scherper aangesneden; een paar weken geen omkijken meer naar dus...

en o jee, ik zou het toch bijna vergeten :-), ik ben
#democratisch gekozen tot OR-lid en ben maandag en dinsdag gelijk onder de pannen met de officiële installatie en daarna de materie eigen maken... maar dan wel inclusief bubbelbad :-); de week kan maar goed beginnen...

Een en ander betekent natuurlijk wel dat ik twee dagen mijn Lief moet missen. Nu zou ik daar heel erg mee kunnen gaan zitten, maar ik kan er ook net even anders naar kijken, zoals ik gisteren ergens las ...




Wens jullie allemaal een hele mooie week 
met mooie #blijmakers toe!

11 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Ah toch gelukkig veel blijmakertjes...!!
Proficiat meis met je nieuwe lidmaatschap, ja dat wordt ook hard werken.
Super meteen al op cursus, dat zijn meteen al een paar leuke krentjes in de pap, voor het vele werk wat je te wachten staat.
Mooie dagen hé...en veel succes, denk aan je..!

Mrs. T. zei

OR-lid en een bubbelbad. Het moet niet gekker worden!
Zonder gekheid: veel succes.

Helena zei

Die krenten pikken we lekker mee Marjolijn :-)
Dank je wel Mrs. T, ik vond de combi wel aardig :-)

klaproos zei

ha lekker je maakt me blij met je berthold:-) je leen zoon in aktie op de piano, lijkt me geweldig mooi,
en mindfull leven helena
wat een heerlijk leven:-)

Helena zei

Dat is het zeker Dien :-)

merel zei

toch weer veel bijmakertjes, dat maakt het leven boeiend en mooi , en wilde tulpen die zomaar in het gras groeien .... lente kan mooi zijn hé

Anoniem zei

Nou jaaa...hing het in de lucht of zo? Ik kreeg ook mn draai niet te pakken afgelopen week en de week eindigde hier ook met allerlei goede en leuke berichten. En dan dat gedicht over gemis! Dat was ff net wat ik nodig had. Dus alweer eens bedankt voor je blijmakertjes-blog :-) Fijne nieuwe week, knuf!

Gwennie zei

Hé, mooi pittig koppie heb je gekregen!! Leuk hoor!!

Wanda zei

Gefeliciteerd met je benoeming tot OR-lid! Dat worden vast drukke tijden!
Bij onze 'boer' zijn de asperges ook weer te krijgen, dus dat komt dit weekend geheid op tafel!

Helena zei

De lente is prachtig Merel (en een extra dikke knuffel voor jou)
Graag gedaan Patty en jij ook fijne week!
Dank je wel Gwennie :-)

Helena zei

Lekker wanda....hier dus ook :-)