woensdag 7 maart 2012

... en zo

Begon mijn vrije dag met een goed geplande combi-afspraak - efficiënt als ik ben - bij mijn huisarts, weet ik nu -en wist ik natuurlijk al een tijdje- dat efficiënt alleen niet wil zeggen 'dat daarmee het beoogde resultaat ook daadwerkelijk altijd effectief is' (wikipedia).

Was mijn huisarts mooi op tijd, liep zelfs 'voor', zodat ze spontaan besloot tot het doen van een kleine ingreep, inclusief verdoving en hechtingen, terwijl ik alleen maar even wilde 'laten kijken....' - liep de speciale allergietestzuster nogal uit en was ik, zeggen en schrijven, bijna 2 uur kwijt voor mijn ......zo goed geplande, alleen helaas dus in
efficiënte combi-afspraak. Gelukkig bestaan er ergere dingen en dus hoor je mij verder niet :-)

Inmiddels ben ik een bult op mijn rug armer, en een litteken en allergietje rijker; niets schokkends dus.

Volgende week het vervolg, dan ben ik in ieder geval weer een uitslag rijker en wat hechtingen armer....en de komende 2 dagen even drooghouden en niet zwaar tillen, stofzuigen en/of bomen snoeien (laat ik dat laatste nou toch niet van plan zijn geweest, dus daar hoor je me niet over).
Waar je me wel over hoort, is het feit dat ik me nu al een tijdje zit te verbijten op compleet inspiratieloos zijn. Lastig, daar we over een uurtje of 4 toch zeker wel met een verjaardagcadeautje over te de brug moeten komen. Nu is dat cadeau op zich niet zo'n punt, daar waren we redelijk snel uit met z'n allen. Alleen is het de vorm waarin we het aanbieden de nagelbijter van dit moment. Normaliter geen probleem en heb ik inspiratie ten over. Op dit moment echter geen spatje, nog geen druppel, gewoon helemaal niets. Misschien ook niet zo heel gek hoor, als ik naar de 'opdracht' kijk die ik een soort van mee heb gekregen van onze vrienden.... Hoe laat je in vredesnaam een 'dinercheque' lijken op een ladyshave.... wat ik zeg, normaliter geen probleem, vandaag ga ik het alleen niet redden, geloof ik!

En verder is er een hoop geneuzel en getreuzel .....en verlang ik naar de lente ...
Wandelen in de heuvels, lunchen op een terrasje in het zonnetje, beetje zwemmen (in een extra verwarmd zwembad met bubbelbad...) met uitzicht op de fruitbomen en de schaapjes, zoals afgelopen weekend in Zuid-Limburg. Simpelweg geen tijd voor geneuzel en getreuzel...we hadden gewoon even behoefte aan helemaal niets. Wat ben je toch een rijk mens als je dan zo even spontaan kunt besluiten een lang weekend vrij te zijn; geweldig!

Maar goed, genoeg te doen, genoeg om over na te denken en dus genoeg wat ons zo al bezighoudt en zo....

Sweet memory


7 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Ik hoop dat alles toch nog op tijd klaar is, voor het feestje.
Maar dat gaat vast lukken, en anders verzin je maar iets wat er op lijkt.
Wie weet brengt de verdoving wel inspiratie, en zeker niet te veel napijn.

Toch een fijne avond en geniet nog maar lekker even na van je heerlijke weekendje uit.

♥ Inge ♥ zei

Ja kan alles maar achter de rug hebben he..hopelijk niet teveel last van de ingreep?
Ja meid, de lente lijkt eraan te komen...heerlijk zou dat zijn he weer in het zonnetje zitten!
Het weekendje weg was dus geslaagd? We hebben wel geboft he met het mooie weer!
Meid, succes met alles hoor!

Marion zei

Lastig hoor een paar van die hechtingen. Hoop dat het goed gaat en je die stofzuiger even laat voor wat het is.. Heerlijk zo een weekendje weg meis, zo te lezen was het heerlijk.. kun je echt even van bijtanken toch..
En ja die lente.. Wie wacht er niet op.. Ik in ieder geval wel.
Meis fijn weekend en geniet lekker..

klaproos zei

oei,
ik zou j e daar graag mee willen helpen maar ik ben bang dat ik met inpakken erg slecht ben:-)
uitpakken daarintegen....
dat kan ik goed,

sterkte met je arm en voorzichtig hé,

wat een heerlijk nummer van melody

xxx

Gwennie zei

Verlang jij ook zo naar de lente?? *zucht* Ik ook....
Wanneer krijg je nu precies de uitslag??

Helena zei

Uiteindelijk (met behulp van mijn hele creatieve Lief) kwam het goed Marjolijn :-) en de napijn valt gelukkig heel erg mee.
En de berichten voor deze week zijn helemaal goed Inge, wordt genieten en heel veel fietsen!
Lukt aardig hoor Marion... die stofzuiger en zo :-)
Ook dat komt goed Klapper!!
Ja behoorlijk Wondel *zucht* ben 't wel zat allemaal en wil gewoon zonder ja naar buiten .... en zo. Woensdag krijg ik de uitslag.

kruidje zei

volgens mij - gaat die creativiteit wel weer komen - even door de drukte heen en dingen voor je zelf doen, dan komt het wel weer.